Πατατούλες!

           
 
"Οι πατάτες παχαίνουν. Οι πατάτες δεν προσφέρουν τίποτα. Οι πατάτες ανεβάζουν το σάκχαρο."
Είναι έτσι όμως;

Μία μεσαία πατάτα με τη φλούδα της (170 γρ.) αποδίδει 160 θερμίδες μαζί με αρκετά θρεπτικά συστατικά: Βιταμίνη C, βιταμίνες Β3 και Β6, κάλιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο και λίγο φώσφορο, φυλλικό οξύ, φυτικές ίνες.

Έχει ανθεκτικό άμυλο, που μπορεί να αποτελέσει εργαλείο για την διαχείριση του διαβήτη όσον αφορά στην ρύθμιση της μεταγευματικής ινσουλίνης. Το ανθεκτικό άμυλο επίσης χρησιμοποιείται από τα βακτήρια του εντέρου παράγοντας το μικρής αλύσου λιπαρό οξύ: βουτυρικό οξύ. Το βουτυρικό οξύ φαίνεται ότι ίσως μπορεί να μειώσει τις φλεγμονές του εντέρου, να συνδράμει στην δυσκοιλιότητα και να βοηθήσει στις εξάρσεις του ευερέθιστου εντέρου.

Η πατάτα ακόμη, δεν περιέχει γλουτένη για όσους έχουν έχουν κοιλιοκάκη ή ευαισθησία στην γλουτένη και μπορεί να προσδώσει κορεσμό.
 
      Επιπλέον:
  • Προτιμήστε την πατάτα ψητή με την φλούδα για να έχει την μέγιστη διατροφική αξία.
  • Αυξήστε το ανθεκτικό άμυλο της πατάτας με το να την βάλετε στο ψυγείο για όλο το βράδυ και να την καταναλώσετε την επόμενη μέρα.
  • Αν την βράσετε, μην την αφήσετε να παραμείνει πολλή ώρα στο νερό γιατί μειώνονται το κάλιο και οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες που περιέχει.
 
Πηγές:
 
Τελευταία τροποποίηση  01/04/18.