Συμβουλές διατροφής για τις διακοπές

Καταρχήν, την περίoδο των διακοπών αναφερόμαστε στη διατήρηση του βάρους και όχι στην απώλειά του. Είναι συχνά ανέφικτος και μη ρεαλιστικός στόχος η μείωση του βάρους την περίοδο των διακοπών. 

Το κλειδί αυτό το διάστημα είναι να απολαύσετε τον ελεύθερο χρόνο σας , το μέρος που θα επισκεφθείτε, διάφορες δραστηριότητες και το φαγητό σας βέβαια χωρίς ωστόσο να πέσετε στην παγίδα της υπερβολής στο τελευταίο που το μόνο που θα σας προσφέρει είναι παραπάνω κιλά, σπατάλη χρημάτων και ενοχές με το πέρας των διακοπών.

Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές και διατηρήστε ένα μέτρο!

Καταναλώνετε μικρά και συχνά γεύματα!

Αποτελεί πειρασμό να παραλείπετε ένα γεύμα από αμέλεια ή για να επισκεφτείτε έναν προορισμό. Όταν όμως παραλείπετε ένα γεύμα είναι πιθανό να καταναλώσετε μεγάλες ποσότητες στο επόμενο γεύμα σας για ... ισοφαρίσμα! Επίσης με δύο μεγάλα γεύματα και με πολλές ώρες χωρίς φαγητό, δεν διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Τα σνακ μπορεί να είναι σάντουιτς, χυμοί, κριτσίνια, φρούτα, μπάρες.

Στο εστιατόριο ή στην ταβέρνα φτιάξτε την μερίδα σας! 

Επιλέξτε συνετά τα κυρίως πιάτα (δηλαδή με ισορροπία σε αυτό που σας αρέσει και σε αυτό που θα σας ωφελήσει) και ότι θελήσετε να δοκιμάσετε βάλτε το στο πιάτο σας. Αν τσιμπολογάτε από διάφορα πιάτα, πιθανότατα να χάσετε τον έλεγχο στην ποσότητα. Πάντα στο πιάτο την μερίδα του λέοντος να την καταλαμβάνει η σαλάτα.

Απολαύστε το φαγητό σας αργά και σταματήστε όταν έχετε χορτάσει!

Προσπαθήστε να τρώτε αργά και σταθερά. Έτσι αποφεύγετε τον κίνδυνο αεροφαγίας, αλλά και απολαμβάνετε περισσότερο ότι υπάρχει στο πιάτο σας! Επίσης, με τον αργό ρυθμό δίνετε την ευκαιρία στο στομάχι σας να περάσει το μήνυμα του κορεσμού στον εγκέφαλο. Εξίσου σημαντικό είναι να σταματήσετε το φαγητό όταν νιώθετε σχετικά ικανοποιημένοι. Η παραπάνω ποσότητα φαγητού δε προσφέρει παραπάνω ευχαρίστηση, αντιθέτως "δωρίζει" μια δύσκολη πέψη και αισθημάτα ενοχής.

Στην καφετέρια ... επιλέξτε!

Σίγουρα ένα πλούσιο γλυκό με παγωτό, σιρόπι σοκολάτας, μπανάνα, σαντιγύ αποτελεί έναν πειρασμό. Θα ήταν περίεργο να μην υποκύψετε μία φορά. Το μυστικό είναι στην προηγούμενη πρόταση. Να γίνει μία φορά. Τις υπόλοιπες φορές στην έξοδο επιλέξτε φυσικούς χυμούς, κρύο τσάι, ανθρακούχο νερό. Από γλυκά τις υπόλοιπες μέρες μπορείτε να απολαύσετε μία γρανίτα ή ένα μικρότερο παγωτό αλλά όχι σε συνδυασμό με ένα "πλούσιο" γεύμα και πάντα σε ισορροπία με την ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνετε. 

Κινηθείτε και χαλαρώστε!

Οι διακοπές δίνουν όλες τις απαραίτητες αφορμές για να περπατήσετε, να τρέξετε, να κολυμπήσετε, να χορέψετε, να διασκεδάσετε, να κινηθείτε! Επίσης αποτελούν το ιδανικό διάστημα για ξεκούραση, χαλάρωση και ανανέωση. Εκμεταλλευτείτε κάθε ευκαρία. Θα τονωθείτε σωματικά και ψυχικά.