Πρώτη συνεδρία

Η πρώτη συνεδρία περιλαμβάνει την λήψη ιατρικού και διατροφικού ιστορικού, την σωματομετρία και τέλος την στοχοθεσία.

Ιατρικό ιστορικό

Είναι σημαντικό πριν ξεκινήσετε την προσπάθεια για απώλεια βάρους να υπάρχει μια πλήρης εικόνα για την υγεία σας. Χρειάζονται λοιπόν οι εξετάσεις από το τελευταίο σας τσεκ-απ, δηλαδή μια γενική αίματος, γενική ούρων, τιμές λιπιδίων αίματος (χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων, καλής και κακής χοληστερόλης), σακχάρου, τρανσαμινάσες , ουρικού οξέος και όποιες άλλες έχει κρίνει ο γιατρός σας σημαντικές για το προφίλ σας και σας έχει προτείνει να κάνετε (π.χ για θυρεοειδή, σίδηρο, φερριτίνη, βιταμίνη D, βιταμίνη Β12 κ.α). Οι τιμές αυτές χρειάζονται για να διαπιστωθεί αν πέρα από την απώλεια βάρους η διατροφή πρέπει να διαμορφωθεί κατάλληλα για να μειωθεί ή να αυξηθεί κάποια παράμετρος. Το τσεκ-απ καλό είναι να γίνεται μία φορά στον 1 - 1,5 χρόνο.

Παράλληλα με τις εξετάσεις σας, στην πρώτη συνάντηση πρέπει να αναφερθούν τα ήδη διαγνωσμένα προβλήματα υγείας, εάν υπάρχουν, όπως επίσης και το γενεαλογικό  ιατρικό ιστορικό της οικογένειας (δηλαδή αν υπάρχει μία ασθένεια που να εμφανίζεται συχνά και σχετικά νωρίς στην ηλικία των πασχόντων).

Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας είναι ωφέλιμη η συνεργασία με το γιατρό, ο οποίος παρακολουθεί την πορεία σας.

Διατροφικό ιστορικό

Η λήψη διατροφικού ιστορικού είναι το αμέσως επόμενο βήμα. Στο διατροφικό ιστορικό περιλαμβάνονται:

  • οι προτιμήσεις / αλλεργίες σας σε τρόφιμα (π.χ αν δεν σας αρέσουν οι μπάμιες, το γάλα, το κοτόπουλο, αν έχετε αλλεργία στις φράουλες κτλ)
  • οι διατροφικές σας συνήθειες (αν τρώτε πρωινό, πόσο συχνά βγαίνετε έξω για φαγητό, αν πίνετε αλκοόλ) και πως συνηθίζετε να τρέφεστε μέσα σε μια τυπική ημέρα
  • οι προηγούμενες προσπάθειες σας για απώλεια βάρους και εκτίμηση αυτών (αν έχετε ξανακάνει δίαιτα, για πόσο διάστημα, τι σας δυσκόλεψε τότε κτλ)
  • το πλάνο της καθημερινής σας κίνησης (αν κάνετε καθιστική δουλειά, αν έχετε κάποιο χόμπυ κτλ)

Σωματομετρία

Η σωματομετρία είναι το επόμενο στάδιο στην αρχική σας αξιολόγησή. Η σωματομετρία περιλαμβάνει:

  • Μέτρηση ύψους
  • Μέτρηση βάρους.
  • Εκτίμηση λιπώδους ιστού συνολικά αλλά και τμηματικά (λιπομέτρηση δηλαδή στο σύνολο του σώματος αλλά και σε κάθε χέρι, πόδι, κορμό ξεχωριστά)
  • Εκτίμηση νερού σώματος
  • Εκτίμηση μυϊκής μάζας

Η εκτίμηση λίπους, υγρών κτλ γίνεται μέσω βιοηλεκτρικής εμπέδησης με την ζυγαριά λιπομετρητη ΤΑΝΙΤΑ BC 418.  Η μέτρηση γίνεται με 8 ηλεκτρόδια.  Η ΤΑΝΙΤΑ BC 418 θεωρείται ότι προσφέρει αξιόπιστα αποτελέσματα σε σύγκριση με τη μέθοδο αναφοράς (DXA) γι αυτό και χρησιμοποείται ευρέως ερευνητικά σε παγκόσμιο επίπεδο. Δείτε εδώ τις σχετικές πληροφορίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Είναι σημαντικό να υπάρχει μία ένδειξη όχι μόνο για το βάρος σας, αλλά και για την σύσταση του σώματός σας κι αυτό γιατί ο πραγματικός στόχος που πρέπει να τεθεί δεν είναι η μείωση του βάρους αλλά η μείωση του σωματικού λίπους με όσο τον δυνατόν καλύτερη διατήρηση της μυϊκής μάζας. Για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα χρειάζεται μια όσον το δυνατό μεγαλύτερη συμμόρφωση στο διατροφικό πλάνο σε συνδυασμό με κάποιου είδους φυσική δραστηριότητα.

 Στοχοθεσία – Στρατηγική

Η στοχοθεσία για τις μετρήσεις όπως αδρά αναφέρθηκε παραπάνω αφορά το επιδιωκόμενο ποσοστό λίπους, τον Δ.Μ.Σ (υπό προϋποθέσεις) και το βάρος σε κιλά. Ο τελικός στόχος χωρίζεται σε επιμέρους και ορίζεται περίπου το διάστημα ολοκλήρωσης του κάθε στόχου λαμβάνοντας υπόψιν και τις μελλοντικές συνθήκες.

Είναι ουσιαστικό να θυμάστε ότι το γρήγορο αποτέλεσμα δεν έχει συνήθως μονιμότητα και ότι η προσπάθεια για απώλεια βάρους και βελτίωσης της διατροφής είναι καλό να γίνεται με σεβασμό στο σώμα και τους ρυθμούς του.

Η στρατηγική έχει να κάνει με την σύνθεση όλων των πληροφοριών . Αν υπάρχει κάποιο θέμα υγείας, αν έχει ανιχνευτεί κάποια έλλειψη θρεπτικού συστατικού ή αν υπάρχουν τομείς που να χρειάζονται βελτίωση στη διατροφή σας, συζητιούνται οι πιθανοί τρόποι αντιμετώπισης ώστε το διατροφικό πλάνο να καλύπτει τις ανάγκες σας αλλά να είναι προσαρμοσμένο στις συνήθειές σας και στις προτιμήσεις σας.

Διαιτολόγιο

Το κάθε διαιτολόγιό είναι ξεχωριστό γι αυτό δεν το παραλαμβάνετε στην αρχική συνεδρία αλλά τις αμέσως επόμενες μέρες, αφού πρώτα αναλυθούν και συνδυαστούν όλα τα δεδομένα σας. Η επόμενη συνάντηση γίνεται σε διάστημα 7 ημέρών και οι επόμενες ανά εβδομάδα/ 10 μέρες/ 15 μέρες ανάλογα με τις προσωπικές σας ανάγκες και την πορεία σας.

Τελευταία τροποποίηση: 21/8/18