Πιάτο υγιεινής διατροφής Harvard



Εξειδικευμένοι επιστήμονες διατροφής της Σχολής Υγείας του Harvard με συνεργασία με τις εκδόσεις του Πανεπιστημίου, σερβίρουν ένα πιάτο έξυπνο με απλές και γρήγορες οδηγίες για ισορροπημένη διατροφή. 
  • Το 1/2 του πιάτου: Λαχανικά και φρούτα. Βάλτε στο πιάτο σας ποικιλία και χρώμα! Προσοχή: Οι πατάτες δεν ανήκουν εδώ!  
  • Το 1/4 του πιάτου: Δημητριακά ολικής αλέσεως. Σπόροι ολικής αλέσεως ή ακατέργαστοι σπόροι - ολικής αλέσεως κριθάρι, σιτάρι, σπόροι σίτου, κινόα, βρώμη, καστανό ρύζι και τρόφιμα που παράγονται από αυτά όπως μακαρόνια ολικής αλέσεως. Το είδος των υδατανθράκων είναι πιο σημαντικό από την ποσότητα τους καθώς κάποιες από αυτές είναι πιο υγιεινές από άλλες με ηπιότερη επίδραση στο σάκχαρο αίματος.
  • Το 1/4 του πιάτου: Πρωτεΐνη. Ψάρια, πουλερικά, όσπρια και ξηροί καρποί. Ταιριάζουν ιδανικά με τις σαλάτες και με μία καλή πηγή υδατανθράκων. Περιορίστε το κόκκινο κρέας και το επεξεργασμένο κρέας όπως τα αλλαντικά.
Μας υπενθυμίζουν ωστόσο: 
  • Υγιεινά φυτικά έλαια με μέτρο. Ιδανική επιλογή για εμάς στην Ελλάδα είναι φυσικά το ελαιόλαδο. Επίσης σπορέλαια όπως ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο, σογιέλαιο μπορούν να χρησιμοποιηθούν αλλά με φειδώ και χωρίς επίδραση υψηλής θερμοκρασίας καθώς αλλάζει η δομή τους.
  • Νερό, καφέ ή τσάϊ. Παραλείψτε τα ζαχαρούχα ποτά (μικρή θρεπτική αξία) και τα αναψυκτικά. Περιορίστε το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα σε μία με δύο μερίδες την ημέρα και τους χυμούς σε ένα μικρό ποτήρι την ημέρα. Προτιμήστε φρέσκα φρούτα!
  • Άσκηση. Η κόκκινη φιγούρα στο πιάτο μας θυμίζει ότι η άσκηση είναι εξίσου σημαντική στην απώλεια αλλά και στη διατήρηση του βάρους!

Το κυρίως μήνυμα του Πιάτου Υγιεινής Διατροφής είναι το επίκεντρο του ενδιαφέροντος στην ποιότητα της διατροφής. Ας κάνουμε την αρχή και ας δημιουργήσουμε υγιεινά και ισορροπημένα γεύματα!