Κάλιο

Μία δίαιτα η οποία περιλαμβάνει φυσικές πηγές καλίου, είναι πολύ σημαντική για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης γιατί το κάλιο έχει την ιδιότητα να μειώνει τη δράση του νατρίου.
Η προτεινόμενη ημερήσια ποσότητα πρόσληψης καλίου είναι 4.700mg.

Ωστόσο το κάλιο θα πρέπει να θεωρηθεί μόνο μέρος του συνολικού διατροφικού προτύπου, καθώς παράγοντες όπως είναι η πρόσληψη αλατιού, η ποσότητα και το είδος των λιπαρών, η χοληστερόλη, οι πρωτεΐνες και οι φυτικές ίνες, όπως επίσης και μέταλλα όπως το ασβέστιο και το μαγνήσιο, μπορούν να επηρεάσουν την αρτηριακή πίεση.

Πολύ σημαντικές πηγές καλίου είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και το ψάρι.

Πιο συγκεκριμένα, τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι οι παρακάτω:
  • Γλυκοπατάτα
  • Πατάτα
  • Χόρτα και πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Σπανάκι
  • Μανιτάρια
  • Φασόλια γίγαντες
  • Αρακάς
  • Μπανάνα
  • Ντομάτα και σάλτσα ντομάτας (επιλογή χαμηλών σε νάτριο σαλτσών)
  • Πορτοκάλι και χυμός πορτοκαλιού
  • Πεπόνι
  • Γκρέιπφρουτ και χυμός από γκρέιπφρουτ
  • Δαμάσκηνο και χυμός από δαμάσκηνα
  • Βερίκοκο και χυμός από βερίκοκα
  • Σταφίδες
  • Γάλα με 0% ή 1% λιπαρά
  • Γιαούρτι με 0% λιπαρά
  • Μπακαλιάρος
  • Τόνος
  • Μελάσα, σιρόπι ζάχαρης