Εορταστικά τραπέζια: Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά!

 
  Christmas Dinner - Geramin Labrie

Στις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, τα εορταστικά τραπέζια έρχονται για πολλά άτομα συνοδευόμενα από φόβους, ενοχές και μη ρεαλιστικές προσδοκίες που συχνά καταλήγουν σε κύκλους στερήσεων και υπερβολών. Οι παρακάτω συμβουλές θα σας δώσουν ένα λογικό πλαίσιο για τις γιορτές και θα σας βοηθήσουν να απενοχοποίησετε το φαγητό.

Μείνετε σε ρεαλιστικούς στόχους! 

Η προσπάθεια για απώλεια βάρους κατά τη διάρκεια των διακοπών αποτελεί έναν «φιλόδοξο» στόχο, που μπορεί να σας φορτώσει άδικα με ενοχές. Αντί αυτής της τακτικής, βάλτε ως στόχο σας την διατήρηση του τωρινού σωματικού σας βάρους.

Φάτε ελαφρά μέσα στην ημέρα!

Μην μείνετε νηστικοί και μην ταλαιπωρείτε τον εαυτό σας. Απλώς, φροντίστε το άλλο κύριο γεύμα της ημέρας να είναι λογικό σε ποσότητα και φροντίστε να μην έχει υψηλό περιεχόμενο σε λίπος, ζάχαρη, χοληστερόλη αφού το γιορτινό τραπέζι είναι τις περισσότερες φορές πιο πλούσιο σε αυτά τα συστατικά. Μπορείτε να καταναλώσετε μια σαλάτα, μία σούπα ή ένα γεύμα με βάση τα γαλακτομικά προιόντα πχ γιαούρτι με βρώμη και ξηρούς καρπούς.

Καταναλώστε ενδιάμεσα γεύματα! 

Θα σας γεμίσουν ενέργεια και θα σας αποτρέψουν από το να φτάσετε στο επόμενο κύριο γεύμα με υψηλό το αίσθημα της πείνας. Το μικρογεύμα σας θα μπορούσε να αποτελείται από φρούτα, αμύγδαλα, σταφίδες, φρυγανιές με τυρί, γιαούρτι κτλ

Στο τραπέζι, φτιάξτε την μερίδα σας!

“Εξοπλιστείτε” με ένα πιάτο και γεμίστε το με όλα όσα σκοπεύετε να δοκιμάσετε. Καταναλώστε ο,τιδήποτε θελήσετε! Μασήστε αργά και απολαύστε κάθε μπουκιά! "Ακούστε" το στομάχι σας και σταματηστε όταν ειστε σχετικά ικανοποιημένοι και όχι φουσκωμένοι.

Διαχειριστείτε το αλκοολ και τα γλυκά!

Μην αποφύγετε το αλκοόλ και τα γλυκά, ωστόσο μην κάνετε κατάχρηση! Εντάξτε τα στο ημερήσιο διατροφικό πλάνο σας!

Κινηθείτε!

Η σωματική δραστηριότητα τις γιορτινές μέρες είναι ένας καλός τρόπος να αυξήσετε της ημερήσιες ενεργειακές δαπάνες σας και να νιώσετε ευχάριστα ακόμα και μετά από ένα "πλούσιο" γεύμα. Άλλωστε τις γιορτινές μέρες δίνονται πολλές αφορμές για κίνηση και δραστηριότητες που ο λιγοστός χρόνος των υπόλοιπων ημερών δεν επιτρέπει.

Η φιλοσοφία στις εορταστικές ημέρες είναι να απολαύσετε το φαγητό σας και να συμμέτεχετε στην χαρά των γιορτών με σεβασμό προς τον εαυτό σας και το σώμα σας!

Καλές γιορτές!

Τελευταία τροποποίηση: 15/12/20