Εμμηνόπαυση


Η εμμηνόπαυση είναι μια ιδιαίτερη περίοδος στην ζωή κάθε γυναίκας που συνοδεύεται από αλλαγές και προκλήσεις. Τα επίπεδα οιστρογόνων πέφτουν, το στρες αυξάνεται και η ποιότητα ύπνου συνήθως επηρεάζεται. Οι παράγοντες αυτοί συχνά οδηγούν σε αύξηση βάρους (και κυρίως κοιλιακού λίπος) και σε εμφάνιση οστεοπόρωσης. Η αύξηση βάρους και το λίπος στην κοιλιά πέραν από δυσάρεστα είναι και επιβλαβή καθώς σχετίζονται με καρδιοπάθειες, υπερλιπιδαιμίες, υπέρταση, ινσουλινοαντίσταση και διαβήτη

Καθίσταται σαφές ότι αρκετά ιατρικά ζητήματα μπορεί να χτυπήσουν την πόρτα μαζί με την εμμηνόπαυση. Ωστόσο αν μια γυναίκα κάνει τους κατάλληλους χειρισμούς αυτό το διάστημα μπορεί να περάσει όσο πιο ήπια και ανάλαφρα γίνεται.
Η διατροφή μπορεί να βοηθήσει και παρακάτω δίνονται κάποιες διατροφικές συμβουλές:
  1. Καταναλώστε μπανάνες, βερίκοκα, γλυκοπατάτες, αβοκάντο καθώς το περιεχόμενο τους σε κάλιο θα σας προστατεύσει από την υπέρταση.
  2. Επιλέξτε πηγές βιταμίνης C και άλλων αντιοξειδωτικών (πορτοκάλια, ακτινίδια, γκρέιπφρουτ, μανταρίνια, διάφορα είδη μούρων, σταφύλια).
  3. Εισάγετε στην διατροφή σας τα ημίπαχα γαλακτοκομικά (γιαούρτι, γάλα, τυριά) . Θα σας προσφέρουν ασβέστιο, απαραίτητο για την υγεία των οστών σας. Για την οστεοπόρωση δείτε και εδώ.
  4. Καταναλώστε πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, μαρούλι, χόρτα) που είναι πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη Κ
  5. Καταναλώστε λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, σολομό, κολιό, πέστροφα, σκουμπρί). Περιέχουν ω3 λιπαρά οξέα που αυξάνουν την καλή χοληστερόλη και βιταμίνη D που συντελεί στη απορρόφηση ασβεστίου.
  6. Επιλέξτε τροφές με αδιάλυτες φυτικές ίνες (ολικής άλεσης δημητριακά, πίτουρο σιταριού, αναποφλοίωτο ρύζι, φλούδες φρούτων/ λαχανικών) διότι καταπολεμούν την δυσκοιλιότητα.
  7. Επιλέξτε τροφές με διαλυτές φυτικές ίνες (κριθάρι, βρώμη, φρούτα, λαχανικά, όσπρια). Βοηθούν στην μείωση της ολικής και κακής χοληστερόλης, συμβάλλουν στην αργή απορρόφηση των υδατανθράκων μετά το γεύμα και άρα στην ηπιότερη αύξηση του σακχάρου.
  8. Προτιμήστε ελαιόλαδο και μειώστε το κορεσμένο λίπος για να διατηρήσετε την χοληστερόλη σε χαμηλά επίπεδα. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.
  9. Πίνετε αρκετό νερό καθ'όλη την διάρκεια του χρόνου!

Προσπαθήστε να δείτε την εμμηνόπαυση σαν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής που είναι προσωρινό. Διατηρείστε μια θετική διάθεση, βελτιώστε την διατροφή σας, ασκηθείτε, ασχοληθείτε με δραστηριότητες που σας χαλαρώνουν και σας "γεμίζουν" και τα συμπτώματα-προβλήματα της εμμηνόπαυσης θα ελαχιστοποιηθούν.