Διατροφή τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά!

  

Οι γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς πλησιάζουν και τα γιορτινά τραπέζια έρχονται γεμάτα πειρασμούς. Σε γενικές γραμμές η τήρηση ενός ισορροπημένου διαιτολογίου, χωρίς υπερβάσεις αλλά ούτε και στερήσεις αποτελεί την χρυσή τομή για την περίοδο των εορτών. 

Μείνετε σε ρεαλιστικούς στόχους! Η προσπάθεια για απώλεια βάρους κατά τη διάρκεια των διακοπών μάλλον αποτελεί έναν «φιλόδοξο» στόχο, που μπορεί να σας φορτώσει άδικα με ενοχές. Αντί αυτής της τακτικής, βάλτε ως στόχο σας την διατήρηση του τωρινού σωματικού σας βάρους.

Μην μένετε νηστικοί όλη την ημέρα  περιμένοντας ένα μεγάλο γιορτινό τραπέζι το βράδυ. Απλώς, μετριάστε τα κύρια γεύματα σε ποσότητα και φροντίστε να μην έχουν υψηλό περιεχόμενο σε λίπος, χοληστερόλη ή άμυλο. Ιδανικές επιλογές θα ήταν μία πράσινη σαλάτα με τυρί και 2 παξιμαδάκια, ένα βαθύ πιάτο χορτόσουπα και τυρί ή μία μερίδα ψητό κοτόπουλο/ ψάρι με συνοδεία λαχανικών και 1 φέτα ψωμί.

Μην παραλείπετε τα ενδιάμεσα γεύματα!  Θα σας γεμίσουν ενέργεια και θα σας αποτρέψουν από το να φτάσετε στο επόμενο κύριο γεύμα με υψηλό το αίσθημα της πείνας. Το μικρογεύμα σας θα μπορούσε να αποτελείται από ένα φρούτο, 8-10 αμύγδαλα και 1 κ.σ. σταφίδες ή από 2 κριτσίνια ολικής άλεσης και 1 φέτα τυρί χαμηλών λιπαρών.

Στο τραπέζι, φτιάξτε την μερίδα σας. “Εξοπλιστείτε” με ένα πιάτο και γεμίστε το με όλα όσα σκοπεύετε να δοκιμάσετε. Φροντίστε πάντως μεγάλο μέρος του να καταλαμβάνουν τρόφιμα υγιεινά, εύγευστα και ολιγοθερμιδικά, όπως είναι τα φρέσκα λαχανικά, οι ψητές ή βραστές πατάτες, τα ψητά κρέατα. Αποφύγετε την μεγάλη ποσότητα από τηγανιτά, λιπαρά κρέατα και βαριές σάλτσες και φροντίστε το άλλο κυρίως γεύμα της ημέρας να είναι πιο ελαφρύ.

Μην αποφύγετε το αλκοόλ, ωστόσο μην κάνετε κατάχρηση! Επιλέξτε κρασί για να γιορτάσετε. Ένα ποτηράκι περιέχει περίπου 80 θερμίδες. Φροντίστε η κατανάλωση του να μην υπερβαίνει τα 3 ποτήρια ανά εορταστικό γεύμα.

Τα γλυκά αποτελούν ένα αναμενόμενο πειρασμό. Μπορείτε να δοκιμάσετε γλυκά που σας αρέσουν αλλά χωρίς να χάσετε τον έλεγχο! Προτιμήστε δίπλες, μελομακάρονα και αμυγδαλωτά από κουραμπιέδες. Στο 15νθήμερο των εορτών καταναλώστε μέχρι 6-8 τμχ από τα παραπάνω γλυκά και 2-3 κύρια γλυκά όπως 1 κομμάτι τούρτα, σουφλέ σοκολάτας, 1 προφιτερόλ.

Κινηθείτε! Η αυξημένη σωματική δραστηριότητα τις γιορτινές μέρες είναι ένας καλός τρόπος να αυξήσετε της ημερήσιες ενεργειακές ανάγκες και να έχετε ένα νιώσετε ευχάριστα ακόμα και μετά από ένα "πλούσιο" γεύμα. Άλλωστε τις γιορτινές μέρες δίνονται πολλές αφορμές για κίνηση και δραστηριότητες που ο λιγοστός χρόνος των υπόλοιπων ημερών δεν επιτρέπει.

Καλές γιορτές!